Όλοι μας μικροί και μεγάλοι είτε από τη θέση ακροατή, είτε από τη θέση αναγνώστη έχουμε έρθει σε επαφή με το παραμύθι. Άλλοτε έχουμε συγκινηθεί, έχουμε θυμώσει , έχουμε φοβηθεί αλλά κυρίως έχουμε μαγευτεί και γοητευθεί από τις ιστορίες των ηρώων τους. Αυτός είναι ο λόγος που επιστρέφουμε στο ίδιο παραμύθι και διαβάζουμε ξανά και ξανά δίνοντάς κάθε φορά μια νέα ερμηνεία ανάλογα με το πώς είμαστε εκείνη τη στιγμή. Το παραμύθι έχει ρομαντική και συγκινησιακή γοητεία.
Για να κρατήσει μια ιστορία το ενδιαφέρον του παιδιού πρέπει να το διασκεδάζει και να ξυπνά την περιέργειά του, πρέπει να κεντρίσει τη φαντασία του, παράλληλα το βοηθά να αναπτύξει τη νόησή του και να ξεκαθαρίσει τα συναισθήματά του, να εναρμονίσει τα άγχη του με τις προσδοκίες του. Ενώ του υποδεικνύει λύσεις για τα προβλήματά του, προωθεί την εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στο μέλλον.
Η πλοκή των παραμυθιών είναι απλή και λιτή. Δεν είναι ρεαλιστικά, συμβαίνουν στο χώρο της φαντασίας και το κύριο συστατικό τους είναι το υπερφυσικό. Έχουν πάντα ευτυχισμένο τέλος, με πνεύμα αισιοδοξίας και ευτυχίας κάνουν γνωστό, από τη αρχή, ότι το καλό θα νικήσει. Όσες απειλητικές και επικίνδυνες δυνάμεις και να παρουσιαστούν, στο τέλος υπάρχουν άλλες δυνάμεις που αν τους ζητηθεί, θα δώσουν βοήθεια.
Γνωρίζουμε ότι μια μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου είναι να ανακαλύψει το νόημα της ζωής. Αυτό είναι αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης, όπου δομείται βήμα –βήμα μέσα από τις εμπειρίες του. Το παραμύθι μπορεί να δώσει ιδέες χωρίς να έχουν τη φόρτιση των λόγων των γονιών και ακούγονται με τη μορφή κατήχησης. Το παιδί ταυτίζεται με τον ήρωα, περνά μαζί του όλες τις δοκιμασίες και θριαμβεύει μαζί του. Ο ήρωας που αγωνίζεται, μεταφέρει το μήνυμα ότι ο αγώνας εναντίον σοβαρών δυσκολιών στη ζωή είναι αναπόφευκτος, αν δεν λιγοψυχήσει τότε καταφέρνει να νικήσει. Επίσης αν ο γονιός μαντέψει σωστά γιατί το παιδί συνδέεται συναισθηματικά με ένα παραμύθι είναι καλύτερα να κρατήσει αυτή τη γνώση για τον εαυτό του γιατί αυτό θα καταστρέψει τη μαγεία, και θα κλέψουν από το παιδί τη δυνατότητα που του δίνει το παραμύθι να νιώσει ότι μόνο του αντιμετώπισε μια δύσκολή κατάσταση όπως και ο ήρωας του παραμυθιού.
Λαϊνά Σωτηρία
Κοινωνική Λειτουργός
Σειρά κατανόησης «ΦΡΟΥΤΑ»
Διασκεδαστικά ,πολύχρωμα Φρούτα ,μια πρώτη γεύση από το πολύχρωμο περιβόλι της λογοτεχνίας , με ελκυστική εικονογράφηση και αισθητική αρτιότητα , που ‘μεγαλώνουν’ παρέα με το παιδί! Θέματα προσαρμοσμένα στο άμεσο περιβάλλον του παιδιού, που εντάσσονται στα ενδιαφέροντα κάθε ηλικίας κι ανταποκρίνονται σε όλα τα στάδια ψυχικής και πνευματικής ανάπτυξης. Μια πρωτότυπη σειρά βιβλίων , εναρμονισμένη με το γλωσσικό πλούτο του παιδιού , που το βοηθάει να διαχειρίζεται συναισθήματα και εσωτερικές συγκρούσεις μα πάνω απ όλα να αγαπήσει το διάβασμα .
Tα φρούτα έχουν σκοπό να βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει σταδιακά το γραπτό λόγο μέσω της ανάγνωσης μαζί με τον γονιό του. Το παιδί θα έχει έτσι την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του , καθώς θα ταυτιστεί με κάποιον από τους ήρωες , θα βιώσει τις δυσκολίες και τα προβλήματα του και θα χαρεί με το ευτυχισμένο τέλος. Τα φρούτα αποτελούν επίσης , πολύτιμα εργαλεία κάθε δασκάλου σε όλες τις τάξεις του σχολείου αφού μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης – Φιλαναγνωσίας.
Φρούτα επιμελημένα με παιδαγωγικό προσανατολισμό από αγαπημένους Έλληνες και ξένους συγγραφείς και εικονογράφους , που οξύνουν την φαντασία κι αποτελούν μία πρωτότυπη μαθησιακή εμπειρία για το σχολείο ή το σπίτι.